Hello Sweetie! Het is al weer even een tijdje geleden dat ik een boek review heb gedaan al klopt dat ook weer niet helemaal omdat The Book of Tiny Pleasures van Flow ook een soort review was eigenlijk, hihi. Ik kwam dit boek tegen toen ik vorige week dinsdag weer een keer had geshopt bij Dille & Kamille wat ook wel eventjes geleden was. Het boek sprak me meteen aan vanwege de mooie vormgeving en hoe kwalitatief het boek aanvoelde (voor de leuke prijs dat het heeft) naast dat het boek Natuurlijk Mooi – Biologische en natuurlijke beautyproducten door Karin Berndl & Nici Hofer, vol staat met allemaal DIY (natuurlijke) beauty producten, wat me nog wel eens erg handig kon zijn. Maar ook zeer leerzaam omdat je een beetje leert over de werkstoffen van de ingrediënten die je gebruikt. Nou zullen veel recepten ook wel op Pinterest staan, vind ik een boek als deze kunnen vast houden en er in kunnen bladeren wanneer je maar wil toch net wat makkelijker en een stuk leuker. Daarom dit boek review.

Er zijn al een paar recepten waar ik geïnteresseerd in ben. Al lijkt het me ook gewoon leuk om het zelf te maken. Zo weet je ook wat je gebruikt én zou je er nog een eigen twist aan kunnen geven. Veel beauty-producten die ik ook wel eens interessant vind zijn niet erg heilzaam voor huid en haar. Gelukkig zie ik de markt wel groter worden. Waardoor het aanbod in (echt) natuurlijke producten wel aan het groeien is.

43 Do it yourself projecten

De twee auteurs, Karin Berndl & Nici Hofer, beschrijven na de inleiding , 43 recepten voor het verzorgen en voeden van de huid van buitenaf. De producten worden gemaakt met kruiden, vruchten, zaden, pitten en natuurlijke oliën. Al deze verzorgingsproducten zijn vrij van parabenen en synthetische kleurstoffen, en zijn (vaak) te maken voor een fractie van de kosten van kant-en-klare producten. Tenzij je je verzorgingsproducten in Duitsland shopt natuurlijk. Maar hoe leuk is het om je eigen goodies te maken?

Alle informatie die je nodig hebt

Als basis zijn in de meeste gevallen oliën gebruikt waarvan diverse niet in de reguliere handel verkrijgbaar zijn, waardoor je even opzoek moet misschien en wat wel een beetje jammer is. Het boek is mooi geïllustreerd, met bij elk recept een paginagrote kleurenfoto van de ingrediënten. Er staat ook vermeld hoe lang en waar de verse DIY producten bewaard kunnen worden wat ik super vind! Ook is er achter in het boek een overzicht opgenomen met info over de ingrediënten, een woordenlijst en de schoonheidsbehandelingen per categorie. Vandaar dat je ook nog wat kunt leren uit dit boek, awesome!

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 1

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 2

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 3

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 4

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 5

Boek Review • Natuurlijk Mooi - Biologische en natuurlijke beautyproducten • Karin Berndl & Nici Hofer 6

Prijs & Product

Het boek: Natuurlijk Mooi – Biologische en natuurlijke beauty producten door Karin Berndl & Nici Hofer a 112 pagina’s, heeft een prijs van €13,50 en heb ik gekocht bij Dille & Kamille.

Tot slot

Het boek ziet er erg mooi uit en ruikt erg lekker naar papier, haha, wat er dan wel voor zorgt dat je een beetje moet opletten met vieze vingers omdat het boek wel gauw vies kan worden, door de papieren bladzijdes. Hoewel de recepten misschien te lekker lijken om te delen en zo lekker ruiken dat je ze wel wilt opeten, zijn deze heilzame smeersels natuurlijk ook perfect als cadeautje. Ik sta al te popelen om een paar natuurlijke beauty-producten te maken waarvan ik de ingrediënten al in huis heb, vanavond begin ik met het Kaolinklei masker, Whoop Whoop!

Dit boek met 43 natuurlijke DIY recepten zorgt er mede dankzij de prachtige foto’s en stijlvolle vormgeving voor, dat je je van top tot teen geweldig voelt en er stralend uitziet. Wie wil dat nou niet? Ik kan je dit boek dan ook zeker aanbevelen als je een natuurlijke beauty liefhebber bent. Bedankt voor het lezen. Liefs,

Kimberly

1

You May Also Like